dijous, 18 d’octubre del 2012

Microrrelats fotografico-matemàtics. Microrrelatos fotográfico-matemáticos

L'estiu ha quedat força enrrere (tot i que de calor encara en patim), les classes ja fa estona que van començar, i el blog de contes matemàtics? Doncs mandrejava una mica, pensant, després del seu cinquè aniversari, noves maneres d'apropar les matemàtiques i la literatura a joves i grans.

I se'ns ha acudit una cosa ;)...

Aquest curs tindrem un concurs de contes matemàtics una mica diferent, el concurs estarà dedicat als microrrelats; a uns microrrelats especials, no només perquè hauran de tenir contingut matemàtic, sinó perquè hauran de ser...

Microrrelats fotografico-matemàtics


I us preguntareu, això què vol dir? Doncs, res millor que un exemple (com fem sempre desprès d'explicar un nou concepte matemàtic ;)), per veure de què va la cosa!


Ànimes negres

El gall de ferro encadenat al balcó mira el carrer mentre les últimes llums del dia van desapareixent. Projectada contra la persiana i la paret, la seva ànima tèrbola espera. Negra i paral·lela espera, desitjant que es decideixi. "Encara no és el moment", pensa el gall de ferro. La tarda acaba. La gent circula cap a les seves cases. El silenci s'imposa quan es perden de vista. "Quasi és l'hora, ja no trigarà gaire...", pensa ara el gall de ferro.
Una nena enfila el carrer; acaba de deixar els seus amics després de jugar i riure amb ells tota la tarda. L'ombra es deleix. Mentre s'acosta, l'ànima tendra de la nena es projecta al terra de l'inclinat carrer en l'hora que ambdues es podrien confondre, en l'hora en què podrien ser una. Tot succeeix molt ràpid: la negra i paral·lela ànima del gall es llença sobre l'ànima jove i tendra de la nena. La pica, com si es tractés del menjar més suculent, mentre ella es defensa cobrint-se el cap amb les mans i retorçant-se; l'engoleix poc a poc, gaudint de l'àpat, deixant el cap rinxolat per al final. 
La nena es recolza contra la paret, està marejada. Aixeca el cap i veu el gall de ferro; el gall que mira cada dia quan baixa a jugar amb els amics. La nena riu, mentre els seus ulls clars s'enfosqueixen amb una mirada tèrbola.


Bona Castanyada, o terrorífic Halloween!!!

_________________________________________________________________________

El verano ya quedó atrás (aunque el calor aún no se ha ido), las clases hace rato que comenzaron, ¿y el blog de ​​cuentos matemáticos? Pues holgazaneaba un poco, pensando, después de su quinto aniversario, nuevas maneras de acercar las matemáticas y la literatura a jóvenes y mayores.

Y se nos ha ocurrido algo ;) ...

Este curso tendremos un concurso de cuentos matemáticos un tanto diferente, el concurso estará dedicado a los microrrelatos, a unos microrrelatos especiales, no sólo porque deberán tener contenido matemático, sino porque deberán ser ...

Microrrelatos fotografico-matemáticos


Y os preguntaréis, ¿eso qué quiere decir? Pues, nada mejor que un ejemplo (como los que utilizamos siempre después de explicar un nuevo concepto matemático;)), ¡para ver de qué va la cosa!



Almas negras

El gallo de hierro encadenado al balcón mira la calle mientras las últimas luces del día van desapareciendo. Proyectada contra la persiana y la pared, su alma perversa espera. Negra y paralela espera, deseando que él  se decida. "Todavía no es el momento", piensa el gallo de hierro. La tarde termina. La gente circula hacia sus casas. El silencio se impone cuando se pierden de vista. "Casi es la hora, ya no tardará mucho ...", piensa ahora el gallo de hierro.
Una niña enfila la calle; acaba de dejar a sus amigos después de jugar y reír con ellos toda la tarde. La sombra se deleita. Mientras se acerca, el alma tierna de la niña se proyecta en el suelo de la inclinada calle en la hora en que ambas podrían confundirse, en la hora en que podrían ser una. Todo sucede muy rápido: la negra y paralela alma del gallo cae en picado sobre el alma joven y tierna de la niña. La pica, como si se tratara de la comida más suculenta, mientras ella se defiende cubriéndose la cabeza con las manos y retorciéndose, la engulle poco a poco, disfrutando de la comida, dejando la rizada cabeza  para el final.
La niña se apoya contra la pared, está mareada. Levanta la cabeza y ve el gallo de hierro, el gallo al que mira cada día cuando va a jugar con sus amigos. La niña ríe, mientras en sus ojos claros aparece una mirada perversa.


¡¡¡Que paséis un buen día de todos los santos, o un terrorífico Halloween!!!